Interessen for vildmarksbade når nye højder

Interessen for vildmarksbade når nye højder

Udsigten til mere tid derhjemme har fået danskerne til at købe vildmarksbade som aldrig før. Nords Vildmarksbade i Skive har mere end femdoblet salget af vildmarksbade, siden Corona vendte op og ned på vores tilværelse sidste forår.

Coronakrisen har fået os til at stoppe op og fokusere på det nære. Vi bruger mere tid i hjemmet og kan se værdien i at skabe gode rammer om familielivet. Således viser en undersøgelse foretaget af YouGov, at hver fjerde dansker brugte mellem 5.000 og 20.000 kroner på boligforbedringer i 2020. Denne tendens kan de godt mærke i Nords Vildmarksbade i Skive, hvor salget af vildmarksbade slår alle rekorder.

  • I stedet for at rejse verden rundt og bruge pengene på eksotiske rejsemål, fokuserer vi på hjemmet og sommerhuset. Vi vil gerne investere vores feriepenge i wellness og ekstra luksus til hjemmet. Det kan vi tydeligt mærke. Før Coronakrisen solgte vi 5-8 vildmarksbade om måneden, nu er vi oppe på 50. Det har virkelig fået momentum, siger medindehaver Jens Hovgaard, der driver Nords Vildmarksbade sammen med sin bror Ole Hovgaard.

Udeliv hitter

Brødrene Hovgaard ejer også et VVS-firma ved siden af Nords Vildmarksbade, og her går tendensen igen. Før Corona havde firmaet flest opgaver med at reparere, vedligeholde og udskifte essentielle ting. Nu vil kunderne have luksus til hjemmet som en Cooker i køkkenet, vand til udekøkkenet eller en flot udendørs bruser i messing.

  • Udelivet har fået et helt andet fokus end tidligere. Mange af os har kun set venner udenfor. Vi har lært nye måder at være sammen på i naturen. Det har givet os et andet blik på naturoplevelser. Det er helt klart en af de store grunde til at så mange investerer i vildmarksbade og udendørsbrusere. Vi ønsker at holde fast i en livsstil, hvor vi er mere grounded og mindre stressede – også når Corona er væk, siger Jens Hovgaard.

Haven er også et rum

Når kunderne ringer til Jens Hovgaard, har de fokus på designet, bæredygtigheden og selve brugen af produktet. Det skal være let at bruge, smukt at se på og bæredygtigt. Sommerhuset og haven er blevet vigtige steder, som vi gør os umage med, og vildmarksbadet skal højne oplevelsen.

  • Vi har fået øjnene op for livet nu og her. Vi behøver ikke rejse halvvejs rundt om jorden for at få kvalitetstid. Vi skal bare være åbne og til stede i nuet, slutter Jens Hovgaard.